אזהרת מכון המחקר הביטחוני: "פגיעה קשה במדינה"

איתי גדסי 1 Comment on אזהרת מכון המחקר הביטחוני: "פגיעה קשה במדינה"

המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS מזהיר: "השינויים המשפטיים במתכונתם הנוכחית יפגעו קשות בתפקוד צה"ל, יפחיתו מיכולותיה של ישראל להתמודד עם אויביה, יסכנו את היחסים עם ארה"ב ויחבלו בכלכלה"

צילום: אבשלום ששוני/Flash90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS, מפרסם הבוקר (שלישי) "התרעה אסטרטגית דחופה", לפיה: "ישראל ניצבת בפני צירוף של איומים חמורים על ביטחונה הלאומי, הרעה כלכלית בצילו של משבר כלכלי עולמי, וסדקים מתרחבים ביחסיה עם ארצות הברית. בה בעת החברה הישראלית שרויה בעימות פנימי חסר תקדים בשל קידום הרפורמה המשפטית, המעצים איומים אלה ופוגע ביכולת להתמודד אתם. בלי להידרש לתוכנה השנוי במחלוקת של הרפורמה, אין ספק כי מדובר בשינוי מרחיק לכת של כללי המשחק המשטריים והמשפטיים, הנתפס על ידי רבים כאיום ממשי על הדמוקרטיה ואשר מקודם במהירות הבזק בלי שתינתן הזדמנות אמיתית לגבש הסכמה רחבה. כתוצאה מכך הולכת ומתעצמת מחאה ציבורית רחבת היקף, אשר באופן בלתי נמנע חודרת לכל מערכות החיים בישראל, לרבות לצה"ל".

לאור זאת, המכון למחקרי ביטחון לאומי מזהיר: "קידום הרפורמה המשפטית מחולל כבר עכשיו משבר פנימי חסר תקדים, המעצים את האיומים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים הניצבים לפנינו.

"אנו מתריעים כי המשך המהלך יפגע קשות בחוסן החברתי, ברוח צה"ל ובתפקודו; יפחית מיכולתה של ישראל להתמודד מול אויביה, ולהמשיך לזכות בתמיכת ידידיה ובראשם ארה"ב; ויחבל באיתנותה הכלכלית ובפרט בהייטק".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    עד היום בג"ץ מנע ענישת מחבלים והקל בעונשם אז מה אתם מביאים לנו איומים מחורטטים. חבל שיש ציבור שכבר לא חושב לבד אלא רק מה שהתקשורת אומרת לו לחשוב